تفاوت لوله های کاروگیت و لوله های اسپیرال کاروگیت
نوشته شده توسط : شرکت هلدینگ صنایع برتر ایران

لوله کاروگیت:

لوله پلی اتیلن دوجداره یا همان لوله کاروگیت جزء مدرن ترین لوله ها محسوب می شوند. لوله های کاروگیت به صورت دولایه طراحی و تولید می شوند. لایه خارجی لوله کاروگیت معمولا به صورت شیار دار و به رنگ سیاه و لایه ی داخلی معمولا به صورت صاف و صیقلی و به رنگ های آبی یا زرد تولید می شود.

لوله کاروگیت دارای یک طراحی ساختاری منحصر به فرد است که اجازه می دهد بار به طور مساوی توزیع شود، این بدان معنی است که می تواند بار های زیادی را بدون شکستگی تحمل کند. لوله کاروگیت برخلاف لوله های سفت و سخت مانند بتن، انعطاف پذیر بسیار بالایی دارد و از مقاومت بالایی در برابر ضربه جلوگیری و از خرابی یا آسیب به ساختار و عملکرد آن برخوردار است.

لوله پلی اتیلن دوجداره رایج ترین طرح لوله کاروگیت برای زهکشی و فاضلاب است. لوله کاروگیت به دلیل استحکام و انعطاف پذیری بالایی که دارد برای زهکشی آب، در زیر پل ها، حمل مواد اسیدی و بازی، لوله های فاضلاب آدم رو، پساب های صنعتی و ... مورد استفاده و بهره برداری قرار می گیرد ولی استفاده عمده آن ها در لوله های فاضلاب است و به همین دلیل به این مدل از لوله، لوله ی فاضلاب هم گفته می شود.

لوله های کاروگیت به دو دسته تقسیم می شوند:

  • لوله های کاروگیت
  • لوله های اسپیرال کاروگیت

لوله کاروگیت و لوله اسپیرال کاروگیت به چه روشی تولید می شوند؟

لوله های کاروگیت در سایز های مختلفی به دو صورت لوله کاروگیت و لوله اسپیرال کاروگیت تولید می شوند، که در واقع فقط روش تولید متفاوت است به این صورت که در تولید لوله های کاروگیت مواد پلی اتیلن به صورت یک تکه قالب گیری و پرس می گردد، اما در تولید لوله های اسپیرال کاروگیت شیوه تولید بسیار فرق می کند.

در این روش پروفیل یا همان برجستگی های روی لوله توسط اکسترودری که پروفیل لوله را تولید می کند پس از سرد شدن و گذشتن از آب داخل وان خنک شده و به تدریج به صورت مارپیچ رول می شود و توسط یکسری فعل و انفعالات به یک دیگر چسبانده می شوند.

پس از چسبیدن لایه داخلی  لوله که به رنگ زرد است به جداره داخلیه لوله و روی پروفیل ها می نشیند و توسط قلتک های تعریف شده با فشار بالا بر روی لوله چسبانده می شود. این لوله ها معمولا در سایز های بالا یعنی از سایز ۱۰۰۰ الی ۲۵۰۰ تولید می شوند.

تفاوت لوله های کاروگیت و لوله های اسپیرال کاروگیت

لوله های کاروگیت و لوله های اسپیرال کاروگیت هر دو از انواع لوله های پلی اتیلن می باشند که جهت انتقال فاضلاب های شهری و روستایی مورد استفاده و بهره برداری قرار می گیرند. لوله های کاروگیت لوله هایی با شکل ظاهریه کنگره ای شکل هستند که در ظاهر با لوله های اسپیرال کاروگیت به یک شکل دیده می شوند اما تفاوت هایی دارند ک عمدتاً در نوع ساخت آن هاست و لوله های کاروگیت عموما در سایز ۱۱۰ میلیمتر الی ۱۲۰۰ میلیمتر به صورت ۶ متری و اتصالی با نام کوپلر در انتهای لوله تولید می شوند که توسط یک واشر آب بندی و متصل می شوند.

این لوله ها دارای جداره کنگره ای شکل و سطح داخلیه صاف و صیغلی می باشند، که انتقال جریان را به راحتی میسر می سازند فشار کاری در این لوله ها ۱۶ کیلو نیوتن ۳۱٫۵ کیلو نیوتن و ۶۴ کیلو نیوتن است که مبنای آن فشار صغلی و یا بار های مرده و زنده ی سطحی و زیر سطحی خاک است این لوله ها پس از نصب توسط رباطی که به یک دوربین متصل است توسط بازرسان خصوصا در ناحیه اتصال بازرسی و با صطلاح ویدئومتری می گردند.

انواع تست های حلقوی، دوده و سایر تست های از جمله تست آب بندی کوپلر ها توسط ناظرین و یا بازرس های مجرب بر روی این لوله ها انجام می پذیرد تا از کیفیت لوله ها اطمینان حاصل شود لوله های کاروگیت به صورت یک تکه به همراه کوپلر در انتهای لوله تولید می شوند و در کل به صورت یکپارچه از قالب خارج می شوند.

لوله های اسپیرال کاروگیت که دارای وجه تمایز زیادی با لوله  های کاروگیت هستند در چند مورد با لوله های کاروگیت تفاوت هایی دارند که بیشتر در نوع تولید و اتصال آن هاست.

لوله های اسپیرال کاروگیت توسط دو اکسترودر که یکی لایه خارجی و دیگری لایه داخلی را تولید می کنند به اجماع می رسند و نهایتا لوله ای با مشخصات استاندارد از دستگاه خارج می شود در واقع لوله های اسپیرال کاروگیت به نوعی تلفیق دو لایه از مواد پلی اتیلن زرد رنگ و مشکی رنگ می باشند که به صورت اسپیرال یا مارپیچ پس از گذراندن مراحلی به این شکل در می آیند مورد دیگر نوع اتصال این لوله هاست همان طور که گفته شد لوله های کاروگیت به صورت کوپلری به یک دیگر متصل می شوند یعنی یک اتصال نر و یک اتصال ماده اما در لوله های اسپیرال کاروگیت شریط متفاوت است و لوله ها به صورت جوش اکستروژنی با دستگاه جوش به یک دیگر متصل می شوند و از استحکام بالایی نیز برخوردارند.

لازم به ذکر است که لوله های اسپیرال کاروگیت از سایز ۸۰۰ الی ۳۰۰۰ میلیمتر تولید می شوند و معمولا جهت پروژه های عظیم انتقال سیالات فاضلابی می توان از این لوله ها استفاده کرد. فشار کاری نیز در این لوله ها مانند لوله های کاروگیت به ترتیب ۱۶,۳۱٫۵,۶۴ کیلو نیوتن تعریف شده که می تواند جایگزین مناسبی جهت لوله های قطور فولادی و فلزی باشد.

کاربرد های مهم لوله کاروگیت:

  • سیستم‌ های آبیاری
  • تأسیسات تصفیه آب
  • سیستم‌ های زهکشی
  • مخازن ذخیره مواد و مایعات
  • سیستم‌ های انتقال آب ثقلی
  • سیستم‌ های انتقال آب باران
  • سیستم‌ های تقسیم‌کننده آب
  • سیفون‌ های آب در جاده ‌ها و رودخانه ‌ها
  • استفاده در سیستم های لوله کشی و منهول ها
  • شبکه‌ های جمع‌ آوری و انتقال فاضلاب‌ های شهری
  • سیستم ‌های انتقال مواد صنعتی، مانند اسید ها، باز ها، نمک ‌ها و غیره
  • شبکه‌ های جمع‌ آوری آب‌ های سطحی در شهر ها و مناطق صنعتی و کشاورزی

کارخانه تولید لوله کاروگیت هلدینگ صنایع برتر ایران:

کارخانه لوله کاروگیت هلدینگ صنایع برتر، با پشتوانه چندین سال تجربه مدیران آن در زمینه تولید لوله های پلی اتیلنی تکجداره و دوجداره کاروگیت و اسپیرال و با بهره گیری از جدید ترین فن آوری های روز دنیا، با کیفیت ترین لوله های پلی اتیلنی را تولید و ارائه می نماید و با بهره گیری از دانش روز و مساعدت مشتریان گرامی درصدد پیشرفت و نو آوری روزافزون میباشیم.

هلدینگ صنایع برتر برای مشتریان خود، به طور مرتب گزارش های مربوط به حادثه و تجزیه و تحلیل شکست مستقل از سیستم های لوله پلی اتیلن و سایر اجزای پلیمری را انجام می دهید. ما می دانیم که خرابی سیستم لوله پلی اتیلن می تواند منجر به انفجار، آتش سوزی و از بین رفتن جان و در نهایت در دادرسی و خسارت های پر هزینه شود. علاوه بر این، این خرابی ها می تواند باعث قطع سرویس، نگرانی های ایمنی و از بین رفتن اعتبار برند شود. به همین دلایل، ما معتقدیم که تحلیل شکست باید یک روش استاندارد برای بازار ابزارآلات باشد. ما در تلاش هستیم تا علت دقیق عدم موفقیت را تعیین کنیم و اقدامات اصلاحی و اصلاحی را برای جلوگیری از عود ایجاد کنیم.

شرکت هلدینگ صنایع برتر ایران در تولید لوله کاروگیت پس از انجام تحقیقات فراوان و تکیه بر دانش مدیران و واحد تحقیق و توسعه خود توانسته است که تغییراتی (انحصاری و مبتکرانه) در قالب های کاروگیتور ایجاد کند که نتیجه آن لوله ‌ای بسیار مقاوم تر، با کیفیت‌ تر و با عمری طولانی ‌تر نسبت دیگر لوله‌ های دوجداره کاروگیت در کشور باشد.

کارشناسان فروش لوله کاروگیت هلدینگ صنایع برتر همیشه برای کمک به شما عزیزان در خدمت هستند. آن ها تجربه گسترده ای در زمینه تولید لوله های کاروگیت برای طیف گسترده ای از بخش ها دارند.

جهت راهنمایی یا اطلاعات بیشتر در خصوص تولید لوله کاروگیت و استعلام قیمت لوله کاروگیت به سایت هلدینگ صنایع برتر ایران مراجعه نمایید و با مهندسان و کارشناسان هلدینگ صنایع برتر ایران در ارتباط باشید.

 لوله کاروگیت





:: برچسب‌ها: لوله کاروگیت ,
:: بازدید از این مطلب : 178
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 فروردين 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: